Oyun programlama, interaktif ve eğlenceli deneyimler yaratmak için yazılım geliştirme sürecidir. Bu süreç, sanat, tasarım ve teknik becerilerin bir araya gelmesini gerektirir. Oyunlar, bilgisayarlar, mobil cihazlar, konsollar ve hatta sanal gerçeklik ortamları gibi çeşitli platformlarda çalışabilir.
Oyun motoru: Bu, oyunun fizik, grafik, ses, animasyon ve yapay zeka gibi unsurlarını bir araya getiren yazılım altyapısıdır. Popüler oyun motorları arasında Unreal Engine, Unity ve Godot bulunur.
Programlama dilleri: Oyun motorlarının çoğu, belirli programlama dilleri ile geliştirilir. Örneğin, Unreal Engine genellikle C++ kullanırken, Unity C# kullanır.
Grafikler: Oyun içi grafiklerin oluşturulması, modelleme, animasyon ve ışıklandırma gibi işlemleri içerir. Bu, 2D ve 3D modelleme yazılımlarıyla yapılır (örneğin Blender, Maya).
Ses: Oyun içi ses efektleri ve müzikler, oyuncunun deneyimini zenginleştirir.
Oynanış mekaniği: Oyun tasarımcıları, karakterlerin hareketleri, görevler, bulmacalar gibi oynanış unsurlarını planlar ve uygular.
Yapay zeka (AI): NPC (oyuncu olmayan karakterler) ve düşmanların davranışlarını belirlemek için AI kullanılır.
Oyun programlamada farklı programlama dilleri kullanılabilmektedir. Bu programlama dillerinden herhangi birini, yazılım bilgi ve tecrübemize, geliştirmek istediğimiz projenin gereksinimlerine bağlı olarak, oyun geliştirmek için seçebiliriz. Performans, kolaylık, topluluk desteği ve hedef platformlar gibi faktörler bu seçimi etkiler.
Yaygın olarak kullanılan programlama dilleri ve özellikleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir:
C |
|
C++ |
|
C# |
|
Python |
|
Javascript |
|
Java |
|
Swift |
|
Lua |
|